Sabtu, 22 September 2012

pakcik cina bengkel keta yang baik hati. :')

Assalamualaikum semua~
*dah lama buat entry tak bagi salam* T_T

Actually haritu aku ade teman sorang kawan cat keta kancil dia.
Cari punya cari bengkel, jumpa bengkel lama takberapa nak cantik. bajet bolehla kot dpt murah kan. haha
bengkel ni pakcik cina yg punya.
Dah tua pon. pehtu, pakai singlet ngan sua pendek je. hihi. 
So minta diskaun bagaila sebab mahal ghupenye nak cat keta walaupun sebiji kancil cuma. 
Dalam 1000++ oih!!.

Then lepas nego, dapat la reasonable price, tunggula partner pakcik tu kikis cat kete asal, before nak cat.


Then aku nampak ade gambar berhabuk tergantung kat tepi dinding.

Artikel surat khabar cina, ada gambar pakcik tu dgn budak2 sekolah. Semua orang nampak syg kat dia.

Fuyoh pakcik ni mcm superhero masuk surat khabar.
 
Then aku tanya surat khabar ni pasal apa .

Then, dia explain, actually suratkhabar tu pasal donation dia buat kat sekolah tu sbb sekolah tu tak cukup funding. cam sekolah miskin.

mula mula dia cakap dia donate sekali je, lepas tu dia jadi sayang dgn sekolah tu.

dia rasa taksedap hati bila dia tak donate utk next year punya. takut takde orang donate dan jaga kebajikan sekolah tu.

lama lama jadi routine dia untuk donate setiap tahun utk sekolah tu.

aaahhh. MURNInya sekeping hati milik pakcik!

pakcik ni buat hati aku melting. sobs. :'(

start dari hari tu.
pakcik tu jadi salah satu sumber inspirasi aku tau. inspirasi untuk menerbitkan rasa ikhlas dalam bersedekah dan untuk sayang stranger. hiks 
love u n thanks a lot pakcik. :')

Tiada ulasan:

Catat Ulasan