Ahad, 20 Mac 2011

sesedih ini.

dah lama tak rasa sesedih ini.
rasa nak dipeluk seseorg.

sedih ni, dulu kali terakhir rasa waktu mama meninggal.

tahu mcm mana rase sedih tu?

rasa sedih yang sgt meLUAS. kalau aku boleh tafsirkan rasanya macam 'MELIPUTI SELURUH ALAM'.

atau aku over exaggerate?

itu apa yg aku rasa. mungkin satu perasaan yg agak melampau. aku minta maaf ya.



rasa nak menangis tak henti-henti. tengok muka org lain rasa nak nangis. naik bas pon rasa nak nangis, makan nasi rasa nak nangis. SEMUANYA.

aku cuma mahukan satu pelukan.

bukan dr kawan-kawan. bukan kakbesa. bukan kakecik. bukan abah.

aku sendiri tak tahu pelukan dr sapa yg aku mahu kan.

tapi yg nyata paling aku rindu tu.

pelukan mama. satu pelukan yg PADAT. yg gebu. yg akan menolak apabila aku peluk malam2.
[panas kata mama]


aaaaaa.T___T



yg aku igt esok lepas mama takde tu.

aku kembali senyum, kwn2 aku dtg. aku suke sangat. aku lupa kesedihan aku? aku mmg pelupa.

aku gelak-gelak, then aku akan minta izin nak pegi tandas. dan aku tak kua2 dr tandas.

dan jgn pujuk aku kalau aku pegi kat tandas tu. ia akan buat aku tambah sedih. seriyes.

aku cuma tanak kamu-kamu tgk aku nangis. aku sgt buruk kalau menangis. jd jangan tengok.

sguh aku taktahu mcm mana nak kurgkan kesedihan tu.



mengadu kat Allah?

oh aku rasa malu. aku sgt berdosa. sgt hina. rasa sgt xlayak.

tapi masih. Allah juga yg aku ngadukan. tak malukan?aku tahu.

dan bodohnya aku waktu tu.

aku doa agar Allah hubungkan aku dgn mama.

aku minta agar mama dtg dlm mimpi aku, supaya aku boleh mengadu itu dan ini. bagi aku nasihat, dan larang aku dari buat itu dan ini. spy ada dorongan utk aku terus belajar?[ah alasan.]

jadi pahamkah perasaan tu?



DAN itulah yg aku rasa sekarang.T__T






p/s:pls jgn kejam dgn aku?aku tahu aku sgt memboringkan.maaf.

5 ulasan:

  1. ishk. kak zu. meh hug. i'll lend u my shoulder. :)

    BalasPadam
  2. Zu..
    Calm..
    Hurm.. Camtu pqa kena cepat2 jadi mama lah ni. bagi zu pelukan seorang mama...

    BalasPadam
  3. zulfa...mai laa melaka, boleh peluk umi...tp nnt umi akn ckp yg sama cam mama awk...panas...cam umi slalu ckp kat anak umi yg bongsu...umi mmg tak suka peluk dan dipeluk, tp umi rasa ada tgung jawab utk memeluk n biarkan diri dipeluk...kkdg kita kne korbankn perasaan utk org lain yg kita sayang...bl bc n3 ni, umi mcm tau apa perasaan ank bongsu umi...huhu kesian dia, selalu umi tolak klu dia nak peluk...siap bagi syarat, only once!!!!dahsyat btul umi ni...T_T ter 'emo' plk...

    BalasPadam
  4. tya: mekaseh.:) ni mumbling sorang2 je.T__T,.skrg dah oke:)

    pqa: pqa tak gebuu.org pulak yg lg gebu dr piqa.cett.

    umi: eee.umi same mcm mama sy.bg peluk kejap je.sedih.T_T[delima anak bongsu.hehehe.]

    BalasPadam
  5. Pehh.
    Macam ni rupanya mak mak.
    Keh keh keh!

    BalasPadam