Jumaat, 11 November 2011

lelaki lagi.

mungkin kerana aku perempuan.
maka aku akan kerap berkata mengenai lelaki.
ya.
mengata juga iya.
maafkan aku ya para lelakian.

lelaki lemahnya dimata

bukan.
bukan kelemahan matanya lagi yg aku akan sebut.

kali ini hak lelaki.
menarik kan?

ya aku mmg optimistik.
jangan marah aku mahupun ibu aku apatah lagi ahli keluarga aku yg lain2.

cuma pemikiran kita berbeza mungkin.
halal kan sahaja lah.

aku tahu kamu chill saja.

senyum sikit baru baca ya:)

ini isu perempuan sbg pengalah.
http://shafaza-zara.blogspot.com/2011/11/mengalah-demi-mempertahankan-hubungan.html

erm.
JIKA aku sebagai isteri.
aku bangga juga untuk mengalah.

andai aku dikurniakan suami mcm singa di taman diluar amatlah jinak.
kembang tak kuncup hidungku agaknya.

masakan tidak?
hanya aku.
bukan orang lain.

yang nampak evilside di mana org lain taknampak.
bukan kah itu tugas istimewa isteri?:D

mencetus kedamaian.
penyebar keharmonian.


perempuan itukan penunduk ego?
pemadam bg api amarah.

bidadari dunia.
yg punya sayap.
menadah segala ketidak sempurnaan.
menutupi segala keaiban.


sangat kental kan?

jadi bersabarlah.
itukan bunga keimanan.

paling tidak kamu sentiasa ada tempat yg satu utk dipohon.
kamu tidak lupakan?

chill.

moral: mengalah itu indah.

2 ulasan: