Selasa, 21 September 2010

apabila aku marah.aku akan hasilkan ayam masak kicap.

oh aku sgt marah.aku tanak ckp pape.cume aku nak marah.meluap2 rasanya.

mcm biasalah.kakak dan adik mesti selalu bergaduh punya.tensen betol.kakak tape lagi.aku tahan lagikla.campor yg lain2 tu yg aku tak bape nak tahan.

oh.aku sgtsgt taksuka.tensen.tensen.semua perasaan negatif ade.dan pls dear.bila aku marah aku diam,sila diamkan diri sama.pls jgn tambahkan kemarahan aku.

aku cuma cukup tak suka, bila org tak respek prioriti org lain.mcm ko hidup, prioriti hanya utk ko.

pleaselaah.

hidup bukan sorang2 atas bumi ni.kalau aku boleh tolerate utk hidup diatas bumi ni ngan ko.xsalahkan kalau ko pon cube utk tolerate?

juge pls lah jgn pandang rendah org lain.jgn igt org lain tade hak utk dapat prioriti yang ko ingat ko sorang boleh dapat.haihh.respek lah jugak masa org lain ok?

ada beza semuanya.kalau benda biase dah tentu aku tak marah.tapi kalau org dah tgu bertahun2, berbulan2 utk buat sesuatu yang dia rase penting utk dia.plslah respek.mungkin tak kene lagi kat ko.cube kalau kene kat ko kan?tak ko marah?ko punya lame tak jumpa, ade masa 10 minit je jumpa, then kene pulak tunda sbb org2 yg tak respek org lain nie?

hari biase tentu aku tak marah.bagilah aku masa 3 jam pon kat bustop.aku masih akan tgu.aku okey.tinggal lah aku sorang kat rumah bape hari pon.aku tak marah.aku okey.

tapi bila sampai hari yg setahun sekali ni.dah tentu la aku marah.kalau aku tak pg dis year.maksudnye aku kene pg next year.tak ke hampeh tu?haih.aku boleh tahan lagi raye sorang.tapi aku tak boleh tahan YANG ini.haihh.haihh.penat.aku pon sgt penat.

dan aku diam.takyah tanye la knp aku diam.ok?


dan bila aku menggoreng ayam.ianya hitam.jadik dah tau kan knp aku diam?

sbb aku marah sayang.

dan bila ianya hitam.terpaksa aku tukar menu.dr ayam sambal.jadik ayam masak kicap.

dan tak perlulah tanya aku knp ianya masak kicap ok.

berbukalah jelah dgn rasa bersyukur, sbb aku masih lagi mampu nak goreng ayam tu.

dan ini ialah kisah dosa aku di malam sehari sebelum beraya.dan pada hari raya sendiri aku dah kumpul dosa.tahniah.(T.T)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan