Ahad, 7 November 2010

bila rasa nak berPETting

: :mud: :rasa nak berkasih2n sayang.awww.

okey.mula.

berpandukan knowledge aku yang dah punyai haiwan peliharaan berekor2. juga dari pengalaman aku bekerja dipusat perubatan haiwan. Eceh.so aku rase boleh la aku point out kan beberapa fakta yg reliable.

kat ofis aku dulu.
dorang ckp.bukan aku yg ckp.
mereka yg berpetting ni selalunye kurang kasih syg.hahaha.
mungkin ye.mungkin juge tidak.

hoho.aku mengaku, aku juge berpetting utk bermanja2.
bila ko balik kije,ada benda tgu ko.tak kire apa pon mud ko, die tetap ada kat situ.

x awesome tu??:D

oke.
mula2 sekali nak bela haiwan comel2 ni, kene cermin diri dulu. mampu ke tak.jgn tgk takat comel lote je, dah rase nak bela.

dan setiap benda pun ada harganya.so barang yang comel pon tentulah berpatutan harga kecomelannya.
harga kecomelan ni bukan takat byr duit je. kene tgk jugak,etc ko ni penyabar ke tak orangnye.:)

+++utk arnab yang comel+++


dulu2 aku ade 2 ekor arnab super duper cute.tompok hitam putih.arnab ni leceh sikit. dorang ni kerap kencing dan berak. so kene cuci kerap.kalau tak alamat busuk lah umah.


plus dioang ni sgt sensitip. xboleh nak main kasar2.tulang dorang lembut sgt.tersepit kat sangkar pon boleh patah tulang dia. mkn sume tade la cerewet sgt..cume cagenye makan space..arnab cepat gemok :)


++hamster yang kecik++
aku tak penah bela lgk. ondaway la kot. tapi secara puratanya, hamster tak hidup lama. 2tahun mcm tu je.
sesuai la utk mereka yg suka tukar2 pet[sbb tu aku tak suke]. space pon tak mkn byk..cuma aku tak bape nk paham mcm mana nak petting mereka2 ni..biasenye dorang taruk dia dlm satu bola dan lepas kan dlm rumah, so nanti dia akan lari2.. maintanence biase2 jele. xbyk attention sgt pon nk dberi.


kucing

aku mmg suke kan kucing.
cume alergik je masalahnye.dulu kecik, arwah mama aku bela kucing dekat 30 ekor.abah siap buat rumah utk kucing lagik.:)
awesome nye kucing ni yg aku suke,sbb kucing paham ckp kita.ko panggil dia dtg.hehehe.
bila mana ko tgk dia.die tgk kita balik.[mata ke mata].pandai sguh ohh.
boleh teman tido.teman tgk tv.teman makan.dan sbgnya.:D
pastu kalo kite marah ke apa.mcm paham2 je.
tapi kucing plukan komitmen tgi dan juge ongkos tgi.kene selalu PELOK CIOM.hikhik


++spesis IKAN2 etc LAGA++


aku pernah ada ikan laga.aku syg sgt2.dekat setahun gak bela.
ohh.ikan laga aku sgt sweet.
balik kije, die akan sambut aku.pandai ohh.dia tgk je kite balik.
wane merah..walaupun dah kene mkn mata dia, die still baik utk semalamn jela.berenang2 dgn gembira smbil melihat ak.T.T
 
[ikan betina baru dbeli makan dia punya mata.takyah ckp la.hancur luluh remuk sume ade.
betapa marahnye aku kat ikan betina.aku buang beliau kat sungai gombak sane nun.]




anyway sgt murah.tukar air smgu sekali je.kalau xbasuh dia mkn lumut tu.hehe.kire haiwan tahan lasak lah dr kematian.WA.


sugar GLIDER


oh.sungguh teringin ada satu.masih menunggu harganya turun.kitar2 sekarang ni harga paling murah aku dapat 220.
sgt comel.boleh taruk dlm beg kecik bawak g jalan2.beliau mkn epal dan sgt attach to owner.
takyah mandi pon.:D
hopefully dapat satu hari nanti.doakan aku ya.aminn.:)











AKU TERINGIN NAK ADA SUGAR GLIDER SEEKOR JE.[2ekor tentulah lg sonok]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan