Isnin, 15 November 2010

tanpa ibu aku tak mungkin disini.

esok bday mak aku.dan aku akan perasan bz dikubo.haha

jd nak tepek satu scene kat sini.

scene keawesomean mama aku.:)
....................................................................................

..........................................................................................


oh aku teringat dulu2.zaman2 aku tanpa dosa dulu.ahakss.

dan boleh assume aku gemar juga MAKAN di waktu itu.

oh satu info penting disini,kecik2 dulu aku juge agak multitask berbanding dewasa kini.

sambil goreng nugget,
aku boleh goreng fries,
 tgk tv,
sambil2 borak ngan mak aku,
sambil berbls sms

dan satu hari :::

bayangkan dapor aku ade 4.

aku goreng fries sambil tgk tv. dapor tu kan ade 4.leh imagine tak?haha.
so belah 2 bawah aku masak air dan panaskan lauk sbb api die beso, manakala belah 2 atas aku goreng fries.

disebabkan kelekaan menengok tv.maka minyak didapor sgt panas dan sudah berasap ,mak aku pon terjerit2.maka aku pon berlari2 kedapor.

kecik2 biasalah, dek sbbkan aku sgt pandai,dan nervous dek kuali yg dah berasap2, aku pon cmpak fries dalam kuali tu dari jauh..pastu taktau apa jadik..kua API dlm kuali..perghhh..habis rambut aku terbakar[sbb waktu kecik2 rambut aku panjang mak aku tak bg potong] tp bukan dek api besar aku buat tu tp dek api masak air kat belah 2 bawah tu..aku kibas2 api kat rambot... api pon padam..

tapi api besar dlm kuali tu ada lg...asap kepok2..api tu kua dr kuali sudah...


aku takut sgt mak aku marah..aku pon letak air dalam kuali tu nk bg padam..pastu api dia lagi BESAR..OMG!

aku takut sgt mak aku marah.lalu, aku duduk diam2 kat sinki sbb api besa dah block pintu nak kua.ohh.

mak aku tak garang.cuma leteran nye aku tak bape leh nak tahan.

then,

pastu mak aku jerit dr lua, apsal berasap dapor.aku pon dgn kool nye ckp ada api besa maa.

mak aku terus BANGUN dr wheelchair dia.WAHH.awesome ohh.

mak aku berlari2 dtg selamatkan aku.diulangi mak aku yang stroke tu dtg selamatkan aku ohh.serius awesome!!

mak aku taktakut pon api besa tu.lek2 je lalu kat sebelah api tu.pastu mak aku amek alas kaki die basah kan kat sinki taruk atas dapor.dan hari itu semua pon selamat.hahahah

oh harus ingat ya.
scene ini done by org yg stroke.maksudnye disini, definisi berlari2 untuk org stroke ialah bertingkak2 sebenarnya.:) kan hebat tu?cube korang pure2 lumpuh separuh badan, then cube carry another half body tu gune energy lagi satu body..serius akan penat dan susah nak gerak.tapi mak aku tak pon.....die lek lek je:)

so hari tu aku dan mama dirumah selamat...
alhamdulillah...
belakang tabir yang kene bebelan, takyah cite la kan.T.T

dan aku syg sgt mak aku.sbb mak aku tak takut apa2 pun except ALLAH swt.:)

aku harap jika aku berkesempatan menjadi ibu kelak, aku akan seBERANI mak aku:)

alhamdulillah dan amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan