Jumaat, 14 Januari 2011

beban.

kamu tahu knp sesuatu perkara tu kamu rasa ianya beban?

sebab.

keikhlasan kamu tak cukup.

dan kamu tahu knp keikhlasan kamu tu tak cukup?

sebab.

kamu tak letakkan sayang yg secukupnya, pada tempat yg hak.

aku tahu kamu sayang. tapi tak cukup.

kalau kamu syg. kamu akan cuba berada di tempat dia juga.

akan terbit kesanggupan untuk bekorban untuk orang lain.

dan di saat kamu dah letak sayang yg cukup itu nanti.

segala rasa susah payah kamu tu. kamu tak akan rasa apa pun.

percayalah. akan ada orang yg sentiasa lagi susah untuk kamu. itu pasti.

pentingnya, bila kamu letak sayang yg cukup pada tempat yg hak.

segalanya akan nampak lebih mudah buat kamu.

kamu cubalah. aku janji ianya berbaloi. :)

oh.

seperkara lagi.

dan bila kamu dah ikhlas nanti, kamu tak akan mengharap lagi sesuatu dr org lain.

cukup Allah sbg penjaga kita. dah cukup memadai dgn apa yg dah diberi Nya.

sbb bila kamu mengharapkan orang lain. nescaya kamu akan kecewa.

sbb manusia, takkan mungkin boleh memahami kamu dan memenuhi segala permintaan kamu sebaikNya.

aku doakan agar suatu hari nanti Allah buka kan pintu hati kamu. dan kamu faham apa yg aku sampaikan.

sbb. aku cukup tak pandai menyampaikan apa yg aku rasa. maaf.

dan ini ialah peringatan untuk diri aku sendiri. spy aku tak terleka dan lebih memahami keadaan orang lain, juga supaya aku dapat memperbaiki hubungan aku dgn Allah. insyaAllah.

aku masih lagi belajar yg terbaik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan