Ahad, 9 Januari 2011

SIPU-SIPU.SOPANNYA.

oke.oke
aku dlm usaha utk menjadi sopan.
dlm erti kata lain, menjaga perkataan2 yg aku lafazkan,
dan mengekspresikan sgl2nya dgn lebih baik.

mungkin akan ada yg ckp aku hipokrit.
bukan.
bukan itu yg aku nak sampai kan.
bukan aku mahu berpura-pura.
cumanya aku rasa perkara yg baik itu, ada lah hikmahnya yg tersendiri.

apa yg kamu lafazkan tu. pada aku, mmg dtg dari hati kamu.
jadi bila kamu berkata-kata kesat, walhal kamu kata hati kamu baik.
dah tentulah hati aku ade sikit takkan percaya.
tapi apalah pentingnya apa yg aku rasa ye tak?

oke.mungkin benar hati kamu baik.
tapi apa yg kamu keluarkan dr mulut kamu tu, haruslah kamu jaga juga.
mcm juga kamu jaga hati kamu sendiri.:)

percayalah ckp aku. xada yg baik dgn berkata-kata kasar.
dan ini peringatan untuk aku juga.
jadi kalau aku berckp sopan.
bukan aku hipokrit ya.
ianya hanya satu usaha aku menjaga adab pergaulan aku dgn lebih baik.

untuk upgradekan tahap pergaulan aku pada yg lebih baik.T_T
sbb itu aku bina satu barrier antara diri aku dgn org lain.
spy bilamana, aku menjaga perkataan yg aku zahirkan, meluahkan kata-kata yg baik dan menyejukkan hati, org lain juga akan dapat menjaga hati aku kembali.:)

dan untuk teman2 rapat aku.
haha.
oke.
itu perkara lain.
tentu sekali agak sukar untuk sopan dgn kamu.
dan aku harap hati kamu kental dgn aku.:D:D

tagline aku skrg:

kurangkan perasaan amarah.
dan tingkatkan senyuman yg manis.

-aku mahu jadi lebih polite-aminn.
p/s:aku harap tiada yg cherry berry dgn statemnt aku ini.T_T

4 ulasan: